در درس سوم می پردازیم به طراحی گلگیر جلو.

مثل درس های گذشته ابتدا در حمشد بالا یک sketch  درایجاد میکنیم.و توسط spline  یک خط می کشیم. و توسط اهرم های خط آن را تنظیم کرده تا در جای خود قرار گیرد. sketch  را میبندیم.

 

طراحی بدنه خودرو

 

حال یک sketch جدید در نمای کناری ایجاد میکنیم . و برای راحت پیدا کردن نقاط دو سرخطی که قرار است رسم کنیم،  دو خط محور عمود از دو سر خط قبلی رسم میکنیم.)در sketch جداگانه)

طراحی بدنه خودرو

یک sketch جدید ایجاد کرده و یک خط توسط دو خط محور عمود می کشیم و تنظیم میکنیم تا در جای خود قرار گیرد.

طراحی بدنه خودرو

شما دو خط در دو نمای جدا ایجاد کردید از دستور feature →curves→project curve

و انتخاب همزمان این دو خط یک خط در فضا ایجاد کنید.

 

طراحی بدنه خودرو

 

برای رسم لبه پایین ابتدا یک sketch جدید در نمای کناری ایجاد کرده و یک spline  رسم میکنیم و در جای خود قرار می دهیم.

آموزش طراحی خودرو

برای رسم در نمای بالا در پیدا کردن سر عقب خط مشکلی نداریم اما برای سر جلو ابتدا یک خط محور از خط رسم شده در نمای کناری ایجاد می کنیم(عمود) و سر جلو را توسط آن بدست می آوریم.

طراحی خودرو

یادتان نرود که تمام خطوط ایجاد شده باید در sketch های مستقل و جدا از هم باشند.در غیر این صورت دچار مشکل میشوید.

دوباره این دوخط را توسط دستور project curve به یک خط در فضا تبدیل کنید. مواظب باشید اشتباهی خط محور را انتخاب نکنید.

طراحی بدنه خودرو

حال از 3d sketch  استفاده کنید و توسط spline دو سر این خط ها را بهم متصل کنید. و در نماهای مختلف آن را تنظیم کنید تا در جای خود قرار گیرد.

Sketch  را ببندید و وارید محیط surface  بشوید.

توسط boundary surface  این مستطیل ایجاد شده را به یک سطح تبدیل کنید. برای این کار در کادر direction1  ابتدا لبه سطح ایجاد شده در درس قبل را انتخاب کرده همراه خطی که در جلو قرار دارد (دو ضلع کوجکتر).

اگر دیدید که یک سطح مانند شکل ایجاد شد روی directino1 کلیک راست کنید و flip connectors  را بزنید.

 آموزش طراحی بدنه خودرو

حال به direction2  رفته و دو ضلع بزرگتر را انتخاب کنید.

دوباره به direction1  بر گردید و این تنظیم را انجام دهید.

آموزش طراحی خودرو

 

حال ok کنید.

آموزش طراحی بدنه خودرو

پایان درس سوم.